ОЦІНКА ЕФЕКТИВНОСТІ РЕКЛАМИ ЯК ПРИЧИННО-НАСЛІДКОВІ МАРКЕТИНГОВІ ДОСЛІДЖЕННЯ

У статті розкривається сутність поняття „оцінка ефективності реклами” як процесу вимірювання і інтерпретації сукупності показників рекламної діяльності підприємства у минулому. Визначені критерії рекламної ефективності. Розкрита специфіка маркетингових досліджень з метою оцінки рекламної ефективності.

Раскрыта суть понятия „оценка эффективности рекламы” как процесса измерения и интерпретации совокупности показателей рекламной деятельности предприятия в прошлом. Раскрыты критерии рекламной эффективности. Определена специфика маркетинговых исследований для оценки рекламной эффективности.

THE ADVERTIZING EFFICIENCY ESTIMATION AS THE MARKETING RESEARCH OF THE CAUSE AND THE EFFECT

The advertising efficiency estimation is opened as the process of measurement and interpretation of the set of indicators of advertizing activity of the enterprise in the past. Criterions of an advertising efficiency of the enterprises were defined. For the measurement of the advertising activity efficiency of the enterprise, the specificity of marketing researches was specified. The process of estimation and interpretation of efficiency indicators of advertising activity and the estimation of necessity of its updating were demonstrated. Theoretical approaches to interpretation of advertizing efficiency estimation were generalized and deepened. Recommendations about improvement and introduction of process of management decisions in an advertising activity of the enterprises were developed. The article is devoted to working out the concept of management of advertising activity of the enterprises on the basis of adaptation of theoretical approaches and scientifically-methodical and practical recommendations about improvement of process of making the management decisions in an advertising activity.

Література: 

1. Юдіна Н.В. Ситуативний підхід до управління рекламною діяльністю // Вісник Волинського інституту економіки та менеджменту : [Електронне наукове фахове видання] / ВІЕМ ; Нац. бібл. України ім. В. І. Вернадського. – Електрон. журн. 2011. – Вип. 1. – Режим доступу : http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Vviem/2011_1/30.pdf
2. Юдина Н. В. Новое конкурентное преимущество – общечеловеческие ценности / Н. В. Юдина // Маркетинг Услуг. – М. : Изд. Дом Гребенникова. – 2005. – № 4. – С. 69–78.
3. Юдіна Н.В. Управління рекламною діяльністю підприємств в умовах глобалізації // “Вісник Академії митної служби України. Серія : Економіка.” : збірник наукових праць. - 2011. – № 2.
4. Юдина Н.В. Пять шагов на пути к эволюции / Н.В. Юдина // „Маркетинг Услуг”, №4, 2007, М.: „Издательский Дом Гребенникова”, с. 59-76
5. Нили Э. Призма эффективности. Карта сбалансированных показателей для измерения успеха в бизнесе и управления им : пер. с англ. / Э. Нили, К. Адамс, М. Кеннерли. – Днепропетровск : Баланс-Клуб, 2003. – 400с.
6. Старостина А. А. Маркетинговые исследования / А. А. Старостина. – М. : Вильямс, 2001. – 320 с. : ил.
7. Дэвис Дж. Дж. Исследования в рекламной деятельности : теория и практика : пер. с англ. / Дж. Дж. Дэвис. – М. : Вильямс, 2003. – 864 с. : ил.
8. Ахназарова С. Л. Статистические методы планирования и обработки экспериментов / С. Л. Ахназарова, В. В. Кафаров. – М. : Изд-во МХТИ, 1972. – 327 с.
9. Кэмбелл Д. Модели экспериментов в социальной психологии и прикладных исследованиях : пер. с англ. / Д. Кэмбелл. – М. : Прогресс, 1980. – 422 с.
10. Юдіна Н.В. Інтерпретація рекламних ефектів // Вісник Національного університету кораблебудування. Збірник наукових праць: [Електронне наукове фахове видання] / НКУ - 2011 р. – Вип. 5. – Режим доступу : http://ev.nuos.edu.ua/ru/home.
11. Кутлалиев А. Эффективность рекламы / А. Кутлалиев, А. Попов – М. : Изд-во Эксмо, 2005. – 416 с. – (Профессиональные издания для бизнеса).
12. Макконнелл К. Р. Экономикс : Принципы, проблемы и політика : в 2 т. / К. Р. Макконнелл, С. Л. Брю; пер. с англ. 11-го изд. – Т. 2. – М. : Республика, 1992. – 400с. : табл., граф.

Завантажити текст статті: