КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД В УПРАВЛІННІ ЛЮДСЬКИМИ РЕСУРСАМИ

Проаналізовано особливості трактування, структури, динаміки й оцінки професійної компетентності в практиці управління людськими ресурсами порівняно зі сферою фахової освіти. Встановлено, що на рівні організації поняття професійної компетентності носить більш конкретний, прикладний характер і є системною відповідністю особистості працівника вимогам суспільства, організації і конкретної посади. Трьом рівням вимог до посади відповідають соціально#особистісна, корпоративна та предметно-практична компетентність працівника.

The article is devoted to analysis of meaning, structure, development and assessment of occupational competence in HR-management as compared to vocational education. It is found that organizations treat the occupational competence as system compliance to three levels of workplace requirements (general, corporate and role#specific). In accordance with them three levels of occupational competence (social, corporate and technical) should be established.

Література: 

1. Болотов В.А. Компетентносная модель от идеи к образовательной программе / В.А. Болотов, В.В. Сериков // Педагогика. – 2003. – №10. – С. 21–30.
2. Волкова Н. Стандарты профессиональной компетентности / Н. Волкова, А. Муллин, Л. Волошко // Стандарты и качество. – 2008. – № 3. – С. 46–48.
3. Дмитриева М.А. Уровни и критерии профессионализма: проблемы формирования современного профессионала / М.А. Дмитриева, С.А. Дружилов // Сибирь. Философия. Образование : альманах Сибирского отделения Российской академии образования. – 2000. – Вып. 4.
4. Д р у ж и л о в С . А . П с и х о л о г и ч е с к и е п р о б л е м ы ф о р м и р о в а н и я п р о ф е с с и о н а л и з м а и
профессиональной культуры специалиста / С.А. Дружилов. – Воронеж : ИПК, 2000. – 127 с.
5. З е е р З . Ф . М о д е р н и з а ц и я п р о ф е с с и о н а л ь н о г о о б р а з о в а н и я : к о м п е т е н т н о с н ы й п о д х о д / З.Ф. Зеер // Образование и наука. – 2004. – № 3 (27). – С. 44–49.
6. Климов Е.А. Психология профессионала / Е.А. Климов. – М. : Ин-т практической психологии ; Воронеж : НПО “МОДЭК”, 1996. – 400 с.
7. Косьмина Е.А. К проблеме управления потенциалом персонала / Е.А. Косьмина // Управление персоналом. – 2008. – № 20 (198). – С. 42–44.
8. Либин А.В. Дифференциальная психология: на пересечении европейских, российских и американских традиций / А.В. Либин. – М. : Смысл, 2000. – 549 с.
9.Ситник Н.І. Управління персоналом : навч. посібник / Н.І. Ситник. – К.: Фірма “Інкос”, 2009. – 472 с.
10. Цимбал С.В. Синергичний та акмеологічний аспекти формування професійної компетентності студентів / С.В. Цимбал, О.В. Вознюк, С.О. Кубіцький. – К. : Наук.$метод. центр вищої освіти, 2005. – Вип. 40. – С. 80–90.

Завантажити текст статті: