PECULIARITIES OF MARKET REPOSITIONING OF PUBLIC CATERING ESTABLISHMENTS ON PREMIUM SEGMENT

The article examines the theoretical foundations of existing repositioning catering to the premium segment. Clarified the definition of " repositioning " a systematic approach to the definition of the concept. The connection with the management of market repositioning objective and subjective quality of services in the sector HoReCa. The features of market repositioning catering establishments on the premium segment and formulated specific market factors such repositioning . Highlighted possible strategies and types of repositioning in the market catering . Also in the article the results of marketing research that will identify and refine key factors repositioning sector HoReCa, discussed the specifics of the market catering luxury .

References: 

1. Зозулев А.В. Маркетинг: учеб. пособие. / А.В. Зозулев, Н.С. Кубышина, под ред. С.А.Солнцева - К.: Знания; 2011. –– 421 с.;
2. Зозульов О.В. Ринкове позиціонування: з чого починається створення успішних брен-дів / О.В.Зозульов, Н.Л. Писаренко // К.: Знання-Прес, 2004. – 199с.;
3. Зозульов О. Економічні логіки маркетингових дій [Електронний ресурс] / О.В. Зозу-льов // «Маркетинг та логістика в системі менеджменту», Національний університет "Львівська політехніка"– 2012.- Режим доступу: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/17131;
4. Котлер Ф. Основы маркетинга: учебн. / Ф.Котлер, Г. Армстрог – Н: Вильямс, 2009. – 1072с.;
5. Мартинова К. Особливості позиціонування ресторанів преміум класу [Електронний ресурс] / К.Л. Мартинова, Т.Г. Діброва // „Актуальні проблеми економіки і управлін-ня”, 2013.- Вип.7. Режим доступу: http://probl-economy.kpi.ua/node/297;
6. Могилова А.Ю. Особливості позиціонування товару на ринку / А.Ю.Могильова // Дн.: Економічний простір. – 2010.– 273с.;
7. Новаторов Э. В. Особенности позиционирования и репозициониро-вания в сфере услуг / Э.В. Новаторов / / Маркетинг услуг. - 2013. – 219с.;
8. Тратут Дж. Репозиционирование. Бизнес в епоху конкуренции, перемен и кризиса / Дж. Траут, С. Ривкин // пер. с англ. – Спб.: Питер, 2010 – 256с.
9. Зозулёв А.В. Поведение потребителей: Учебное пособие. – К.: Знання, 2004. – 364 с.

Upload article :