SALES INFORMATION SYSTEM OF BOILER MANUFACTURES

The article focuses on the development of sales information system for industrial plants that use dealer networks in the distribution of their products. The author offers an example of the formation of sales information system for boiler manufactures. The system is based on computer software that enables the sharing of information from sales department, marketing department and accounts department. The method of consistently hierarchical diagnostics of dealers network is developed and realized in this computer software. On the basis of research of marketing channels on boiler market, the complex of indicators for dealers sales evaluation in network of manufacturer is formed and used in sales information system. In the article the author offers a range of matrix which may help the managers from sales department to direct sales activities in the right direction. Recommendation concerning the improvement of the work with each of the dealers in the network of boiler manufacturers are developed.

References: 

1. Горгельс Л. Некоторые вопросы управления каналами распределения(дистрибуции) / Горгельс Л., Марин Э., Уэст Ч. // Управление продажами. – 2004 г. – №4 – С. 42-54
2. Штерн Л. В. и др. Маркетинговые каналы : [пер. в с англ. под ред.Медведь О.И.] / Штерн Л. В. – М: изд. дом „Вильямс”, 2002. – 624с. – 3000 пр. ISBN 5-8459-0293-2 (в пер.)
3. Гранкіна Н.А. Оценка деятельности посредника при экспорте продукции предприятия / Гранкіна Н.А., Попов Е.В. // Маркетинг в России и за рубежом – 2003 г. – №6.
4. Шкардун В.Д. Формирование и оптимизация сбытовой сети – основа сбытовой политики предприятия/ Шкардун В.Д., Стерхова С.А.. // Управление продажами. – 2001 г. – №4. – С. 11-20
5. Лысакова Н.С. Управление каналами сбыта товаров промышленного назначения. / Лысакова Н.С. // Маркетинг. – 2000 – №2.
6. Пустынникова Ю. Выбор каналов распределения и стимулирование дистрибьютеров. / Пустынникова Ю. Корнев А. // Управление продажами. – 2004 г. – № 3
7. Бондаренко, С.Ю. Маркетингова політика розподілу та товарного руху: монографія / Бондаренко, С.Ю., Войчак. А.В. - К.: КДЕУ, 1994.
8. Комяков О.О. До питань формування системи розподілу підприємства / О.О. Комяков // зб. наук. пр. "Економічний вісник" №1 : Вид. ПП "Екмо", 2004 р., – С. 338–341.
9. Солнцев С.О. Класифікація показників господарської діяльності партнерів зі збуту / С.О. Солнцев, В.В. Стадніченко // Економіка: проблеми теорії та практики, вип 240, том V. – С. 1263–1275.
10. Солнцев С.О., Структуризація дилерської мережі з метою підвищення її ефективності / С.О. Солнцев, Стадніченко В.В. // Вісник НУ «Львівська політехніка» : ВНУ «Львівська політехніка» - 2008. - №633. С.892-898.
11. Стадніченко В.В. Оцінка сервісу та лояльності комерційних посередників на ринку побутових котлів опалення / В.В. Стадніченко, А.В. Цибулько // Маркетинг в Україні. – 2010. – №6. С.56–62.

Upload article :