THE THEORETICAL ASPECTS OF MANAGEMENT NATIONAL BOOK PUBLISHING’S DEVELOPMENT

The peculiarities of general and specific economic laws’ actions in the publishing activities are studies. Creative characteristics of commodity defines the innovative nature of publishing business: network publishing business as integrative process of creation electronic information in different forms was appeared. The important aspects of exclusion traditional technologies by new business processes were presented. The peculiarities of forming properties of commodity «electronic book» were analyzed: its value and use value; its specific of production, marketing and consumption. An internal and external limitations of publishing-polygraphy complex’s development were exposed. The main cause of this limitation is existence of unfavourable macroeconomic invironment and the absence of state strategical management of a publishing-polygraphy complex. The need for further work out and affirm of strategies development polygraphy and publishing enterprises, laws of development electronic business were confirmed.

References: 

1.Фатхутдинов Р. А. Инновационный менеджмент. Учебник, 4-e изд. [Текст] / Р. А. Фатхутдинов. – СПб.: Питер, 2003. – 400 с.
2. Панов В. В. Анализ динамики и взаимодействия издательского бизнеса и телекоммуникаций как составляющих инфокоммуникационной среды [Текст] / В. В. Панов, Н.А. Панова // Проблемы полиграфии и издательского дела. – 2006 – № 4. – С. 163 – 169.
3. Афонін О. Українська книга доби незалежності в системі соціальних комунікацій [Текст] / О. Афонін // Вісник Книжкової палати. – 2011. – № 7. – С. 3 – 5.
4. Сенченко М. Підсумки роботи книжкової індустрії Білорусі та Росії [Текст] / М. Сенченко // Вісник книжкової палати. – 2011. – № 4. – С. 3 – 7.
5. Афонін О. Українська книга: рух по сходинках униз [Текст] / О. Афонін // Вісник книжкової палати. – 2012. – № 3. – С. 6 – 8.
6. Красовицкий А. Книга, как источник [Текст] / А. Красовицкий // Идеи бизнеса. – 2012. – № 6. – С. 15 – 17.
7. Гастинщиков В. Проблеми українського книговидання у ЗМІ [Текст] / В. Гастинщиков // Вісник Книжкової палати. – 2012. – № 1. – С. 15 – 17.
8. Афонін О. Рекомендації з удосконалення українського книговидання [Текст] / О. Афонін, Н. Петрова // Вісник Книжкової палати. – 2011. – № 1. – С. 3 – 5.
9. Федулова Л. І. «Інноваційна пауза» та «Інноваційний парадокс» України [Текст] / Л. І. Федулова // Економіст. – 2011. – № 10. – С. 46 – 52
10. Шпак В. І. Видавничий бізнес. Теорія і практика : [Текст] / В.І. Шпак. – К.: УВПК «ЕксОб», 2010. – 384 с.

Upload article :