STUDIES ON THE USE OF NEW INFORMATION TECHNOLOGIES TO ENHANCE THE EFFICIENCY OF INTERACTION WITH CONSUMERS

This article deals with approach for evaluation of effectiveness of cooperation with consumers through Internet. Author suggests complex technique of effectiveness of activities in Internet for Ukrainian brands. In particular, social networks Facebook and VKontakte are considered as informational platform of consumers.
Research methodology is based at concept of multinational marketing. It claims that efficiency of communication with customers is achieved only if it based on traditional values of appropriate communities. Consumer communities in social networks are analysed from this perspective. Research methods: descriptive method, that is, studying Internet advertising by description of available characteristics. Research methodology: research parameters were formed based on data of exploratory research, conducted by method of in-depth interview with experts - smm professionals - managers who are directly responsible for content and companies 'web-sites promotion in social networks, and SEO administrators - professionals, who are directly responsible for companies 'web-sites promotion. This article suggests estimating efficiency of cooperation with consumers based on analysing of company web-site and its activities in social networks. Using this complex approach would enable companies to analyse Internet activities and to choose appropriate communication methods for creating their advertisement strategies for promotion of their goods and forming interactive platform of communication with customers.

References: 

1. Успенский И.В. ИНТЕРНЕТ-МАРКЕТИНГ / Учебник. - СПб.: Изд-во СПГУЭиФ, 2003. [Электронный источник] - Режим доступа :/ / http://www.aup.ru/books/m80/- Заголовок с экрана
Uspenskij IV Internet-marketing/Texbook. -San Petersburg.: CPGYiF, 2003 Mode of access: http://www.aup.ru/books/m80/-
2. ГФК-ЮКРЕЙН. Регулярные интернет пользователи / Отчет, февраль 2013 - на правах рукописи
GfK-Ukraine. Reguljarnye Internet polzovatili / Otchet, February 2013 - na pravah rukopisy
3. Википедия - [Электронный источник] - Режим доступа: http://ru.wikipedia.org/wiki/Блог - Заголовок с экрана
Vikipedia Mode of access: http://ru.wikipedia.org/wiki/Блог
4. Opinion Software Media. Вся Украина 15 +. Февраля 2013 / Отчет компании InMind, 2013, на правах рукописи
Opinion Software Media. Vsja Ukraine 15 +. Lutyj 2013 rik / Zvit companii InMind 2013, na pravah rukopisy
5. Локализация Интернет-проектов в зарубежных странах: особенности национальной адаптации в Киеве. Одноклассники изучили украинский язык. / / Маркетинг в Украине. № 3, 2012. - С. 53-54
Lokalizacija Internet - proektiv v zarybiznyh krainah: osoblyvosti nacionalnoj adaptacii y Kyevi. Odnoklasniki vyvchili ukrainsky movy. / / Marketing v Ukraini. № 3, 2012. - Stor. 53-54
6. Сергей Паранько. Интернет проекты Mail. Ru Group локализуются для ближнего зарубежья / / Маркетинг в Украине. № 3, 2012. - С. 55-56
Sergij Paranko. Internet proecty Mail. Ru Group lokalizyutsja dlia bliznego zarubizja / / Marketing v Ukraini. № 3, 2012. - Stor. 5 мая -5 6
7. Интернет-маркетинг. Справочник терминов .. [Электронное источник] - Режим доступа :/ / http://www.seopro.ru/guide/105.html/- Заголовок с экрана
Internet - marketing. Spravochnik terminov. Mode of access: http://www.seopro.ru/guide/105.html/

8. Стельмах А.А. Мониторинг интерактивных маркетинговых коммуникаций / / Торговля и рынок Украины. Тематический сборник научных трудов по проблемам торговли и общественного питания. Выпуск 17. - Донецк: ДонНУЭТ, 2004. - Т. 1. - С. 210-214

Stelmah OO Monotoring interaktivnyh marketingovyh komynikacij / / Torgovlia I rynok Ukrainny. Tematichnyi zbirnyk na ukovyh prac z problem torgivlo i gromadskogo harchyvania. Vypusk 17. - Donetsk, Don Duet, 2004. - T .1. - S. 210-214

9. Фурманкевич Н.М. Эффекты рекламного вещания / Н. М. Фурманкевич / / Вестник Луганского нац. пед. ун-та им. Т. Шевченко. Серия Филологические науки. - Луганск, 2008. - № 3. - С. 208-215.

Furmankevich N. M. Efecty reclamnogo movlenja / N. M. Furmankevich / / Visnik Luganskogo nac. Ped. Un - ty im. T. Shevshchenka. Serija Filologichni nayki. - Lugansk, 2008. - # 3. - S. 208-215

10. Дубовик О. В. Методические основы оценки эффективности управления интернет-рекламой торговых предприятий / В. Дубовик / / Формирование рыночных отношений в Украине: сб. наук. пр. - М. - 2009. - № 9 (100). - С. 106-111.

Dybovik O. V. Metodychni zasady ocinki efectyvnosti upravlinnja internet - reclamou torgovelnyh pidpryemstv / O. V. Dybovik / / Formuvaniaj rynkovyh vidnosin v Ukraine: zb. Nauk. Pr. - K. - 2009. - # 9 (100) / - s. 106-111.

11. Манн И. Точки контакта. Простые идеи для улучшения вашего маркетинга / Игорь Манн, Дмитрий Турусина. - 2-е изд .. - М.: Манн, Иванов и Фербер 2013. - 156 с. ISBN 978-5-91657-556-9

Mann, I. Tochki kontacta. Prostye idie dlaj uluchsheniaj dshego marketinga / Igor Mann, Dmitrij Tyrysin. - 2 izd.-M.: Mann, Ivanov I Ferber 2013. - 156 s. ISBN 978-5-91657-556-9

Upload article :