INTERNATIONAL ADVERTISING STRATEGY OF ADAPTATION: DOMESTIC EXPERIENCE

One of the major problems the Corporation owning the global trade mark face is the probability the product will not meet the requirements of local markets. International advertisement for transnational companies is an important instrument in marketing policy aimed to promote global brands to foreign markets. The article is dedicated to assessment of the differences in application of strategies of adaptation and standardization of advertisement in realm of the international marketing. Successful promotion of the international brand depends on factors that directly affect the dynamics of the demand on national markets. Study of socio-economic and ethno-cultural conditions prevailing in the Ukrainian market, revealed guidelines that should become the basis for developing advertising strategies for international brands. Recommendations on employment of modification tendencies in advertisement strategy of international brands on domestic market are suggested based on particular example of Korean motor oil brand ZIC.

References: 

1. Сейфуллаева Э.Б. Концепция международной рекламы [Електронний ресурс] / Э.Б. Сейфуллаева // Маркетинг в Росси и за рубежем – 2006. – №6.  Режим доступу до статті : http://www.mavriz.ru/ articles/2006/6/4033.html.
2. Жарлінська Р.Г., Морозова Ю.О. Реклама в міжнародному маркетингу: стратегії стандартизації та адаптації [Електронний ресурс] / Р.Г. Жарлінська, Ю.О. Морозова – 2010. – Режим доступу до статті : http://www.rusnauka.com/36_PWMN_2010/ Economics/76396.doc.htm.
3. Закон України Про рекламу від 03 липня 1996 р. № 271/96-ВР (Із змінами та доповненнями від 03.07.2012) // Відомості Верховної Ради України.  1996.  №39.
4. Січко С.М. Умови формування торгових марок в український економіці : (підсумки 9-ї Міжнар. практ. конф. «Соціум. Наука. Культура») [Електронний ресурс] / С.М. Січко – Режим доступу до статті : http://intkonf.org/ken-sichko-sm-umovi-formuvannya-torgovih-marok-v-ukrayinskiy-ekonomitsi/
5. Ринок моторних мастил України в 2010 році. Авторинок в цифрах [Електронний ресурс] – 2010. – Режим доступу : autoshkola.net/articles/article-24.
6. Офіційний сайт торгової марки «ZIC» [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://www.zic.com.ua/

Upload article :