FORMATION OF MARKETING MECHANISM OF INNOVATION DEVELOPMENT IN THE MARKET OF ENERGY SAVING

The paper considers the current state of energy and its role in the economy of Ukraine as a basis for sustainable development and competitiveness of the country in view of the high energy intensity of the national gross domestic product (GDP). Analyzed the barriers encountered in the energy efficiency of the country. Consider the content and nature of the mechanism of the implementation of innovation, the role and place of marketing in the market mechanism of energy conservation. A generalized definition of the marketing mechanism of innovation. The problems of the formation of an effective marketing mechanism to implement the innovation and the necessity of its formation in the domestic market of energy saving. The system of the formation mechanism of the marketing of innovative development through a systemic approach. Identify key principles that are the basis of the mechanism, proposed tools for effective management of the implementation of innovation and the main indicators to measure their impact on the company.

References: 

1. Enerdata [electronic resource]: Global Energy Statistical Yearbook 2012. - Access mode: http://yearbook.enerdata.net/energy-primary-production.html. - Title to the home page of Internet.
2. Балдин К. В. Инвестиции в инновации: учебное пособие / К.В. Балдин, И.И. Передеряев, Р.С. Голов. – М.: Дашков и Ко, 2012. – 238 с.
3. Державний комітет статистики: формат представлення статистичних даних [Електронний ресурс]: (проект) / Державна цільова економічна програма енергоефективності на 2010-2015 роки. – Електрон. дан. (2 файла). – 2010. – Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua/. – Назва з домашньої сторінки Інтернету.
4. Ілляшенко С.М. Маркетинг. Менеджмент. Інновації: монографія / за ред. д.е.н., професора С.М. Ілляшенка. Суми: ТОВ «Друкарський дім «Папірус», 2010. – 621 с.
5. Інститут економічних досліджень та політичних консультацій [Електронний ресурс]: Підвищення енергоефективності в Україні: зменшення регулювання та стимулювання енергозбереження. – Електрон. дан. (1 файл). – 2012. – Режим доступу: http://www.ier.com.ua/. – Назва з домашньої сторінки Інтернету.
6. Кубишина Н.С. Маркетинговий аспект інноваційної діяльності / О.А. Гавриш, П.В. Круш, Н.С. Кубишина // Організаційно-управлінські механізми розвитку підприємницької діяльності національного господарства: монографія
/ НТУУ «КПІ»; [О.А. Гавриш, П.В. Круш, Л.Є. Довгань та ін.] – Київ: ІВЦ. Видавництво Політехніка, 2009. – 368 с. (С. 259-304). – ISBN 9789666223282.
7. Ландик В.І. Управління інноваційним потенціалом підприємства в умовах перехідної економіки / В.І. Ландик // Економіст: науковий журнал. – Київ, 2001. – № 12 (грудень). – С. 52–57.
8. Твисс Б. Управление научно-техническими нововведениями: сокр. пер. с англ / Б. Твисс, К.Ф. Пузыня. – М.: Экономика, 1989. – 271 с.
9. Фатхудинов Р.А. Инновационный менеджмент: учебник для вузов / Р.А. Фатхудинов. – М.: ЗАО «Бизнес-школа «Интел Синтез», 1998. – 600 с.

Upload article :