NEED FINANCIAL MANAGEMENT AS A COMPONENT OF EFFECTIVE MANAGEMENT SYSTEM

This article attempts to analyze the approaches to the essence of financial management by domestic and foreign scholars. The basic differentiation primary objective of financial management company. The current area of financial management, aimed at improving the quality of strategic and operational financial decisions based on the concept of cost management company. Also determined that current trends in the financial management of the highest order to determine the growth of value and income of its owners. Reveals the evolution and nature of a number of indicators that reflect the formation of value. On the basis of this study concluded that in the process of cost management systems in each enterprise financial managers (financial management) must clearly identify the main factors affecting the market value of the company, and given them to choose those indicators that more fully account for them.

References: 

1. Бланк И.А. Финансовый менеджмент: Учебный курс. – К.: Ника-Центр, 1999. – 528 с.
2. Брігхем Є. Основи фінансового менеджменту: Пер. з англ. – Київ: Молодь, 1997. – 1000 с.
3. Коупленд Т. Стоимость компаний: оценка и управление: Пер. с англ. / Коупленд Т., Коллер Т., Муррин Д. – М.: ЗАО “Олимп-Бизнес”, 1999. – 576 с.
4. Крейнина М.Н. Цели и задачи финансового менеджмента // Менеджмент в России и за рубежом. – 2000. – № 5.
5. Поляк Г.Б. Финансовый менеджмент: Учебник. – М.: Финансы: ЮНИТИ, 1997. – 518 с.
6. Рассказов С.В., Рассказова А.Н. Стоимостные методы оценки эффективности менеджмента компании // Финансовый менеджмент. – 2002. – № 3. – С. 71-80.
7. Улина С.Л. Подходы к формированию системы финансового менеджмента в России // Менеджмент в России и за рубежом. – 2000. – № 2.
8. Финансовый менеджмент: теория и практика: Учебник / Под ред. Е.С. Стояновой. – 5-е изд., перераб. и доп. – М.: Изд-во “Перспектива”, 2000. – 656 с.
9. Финансовый менеджмент: Учебник / Ред. Самсонов Н.Ф. – М.: Финансы, ЮНИТИ, 1999. – 495 с.

Upload article :