FACTORS THAT INFLUENCE ON FORMATION OF TOURIST IMAGE OF A REGION

In the article it is considered such key concepts as image and image policy, given own definition of “image of a region”, by which we mean a comprehensive view of the target audience about a region, which has developed spontaneously or under the influence of special applications of marketing activities, “tourist image of a region”, determined concept "factor", identified components of the tourist image of a region: objective (complex of competitive advantages and disadvantages that affect the overall competitiveness of a region ) and subjective (rating a region of its target audience) components. The results of scientific works of Ukrainian and foreign scientists such as Ahanaeva V., Kuzhnyar V. Emelyanova N. and Chugunova O., J.I.Krouch, scientific and methodological work of experts from the World Economic Forum in Davos with the World Tourism Organization to identify the factors influencing on formation of region tourist image are analysed. In conclusion it is presented own marketing approach to identify image formation factors.

References: 

1. Люлько А. Имидж города и факторы, влияющие на его формирование / А. Люлько // Бренды городов, регионов, стран. – 2012. - [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://evgenysolomin.livejournal.com/173514.html. Заглав. з титул. екрану.
2. Аханаева В.Ц. Формирование имиджа региона — важный фактор укрепления его конкурентоспособности /В. Ц. Аханаева // Вестник Челябинского государственного университета. Экономика. Вып. 22 – 2009. - № 26 (164) – С. 82-83.
3. Смыкова М.А. Теоретические аспекты формирования туристического имиджа региона / М.А. Смыкова // сборник научных трудов/ коллектив авторов// под ред. А.В.Иванова, А.С.Кускова. – Саратов: Издат-во СГТУ, 2011. – С. 62-67
4. Таранова Ю.В. Туристический имидж страны / Ю.В. Таранова // Имидж государства/региона: современные подходы : новые идеи в теории и практике коммуникации: сб. науч. трудов. Вып. 3 /отв. ред. Д.П. Гавра. – СПб.: Роза мира, 2009.
5 Емельянова Н.А. Имидж туристского региона /Н. А. Емельянова,О. А. Чугунова. - [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://geoeko.mrsu. ru /2012-1/PDF/Emelyanova.pdf. Заглав. з титул. екрану.
6. Кужняр В. Процесс формирования имиджа территории и его влияние на целевые рынки / В.Кужняр. – 2011. - № 5 (79) вересень – жовтень. - [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://archive.nbuv.gov.ua /portal/Soc_Gum%20/Grani/2011_5/23.pdf. Заглав. з титул. екрану.
7. Blanke J.World Economic Forum The Travel & Tourism Competitiveness Report 2011/J. Blanke, T.Chiesa//World Economic Forum. – 2011. - [Електронний ресурс]. Режим доступу: www.weforum.org/ttcr. Заглав. з титул. екрану.
8. Crouch G.I. Мodelling destination competitiveness. A Survey and Analysis of the Impact of Competitiveness Attributes / G.I. Crouch. - [Електронний ресурс]. - Режим доступу: info@crctourism.com.au. - ISBN 9781920965389. Заглав. з титул. екрану.

Upload article :