CRITERIA FOR THE CLASSIFICATION OF NEW PRODUCTS IN THE INDUSTRIAL MARKET

The article analyzed the criteria for classification of new products both foreign and domestic authors. The system of criteria for the classification of new products, grouped by characteristic product in terms of its novelty. Based on this system, the authors/ Recommended own system of classification criteria that is most adaptable for new products is the industrial market and consists of several blocks characterizing the new product with different aspects, in terms of novelty for consumer and market changes in physical properties of the product and the extent of knowledge of consumers. In the article the results of the practical application of this classification: the case of a new product for the company, which works on the market of processed forest products, has been shown to be classified as being merchandise at the most appropriate classification criteria for the industrial market, namely: the level of knowledge of consumers about new products and the impact on change in consumer behavior, the nature of physical changes or new features goods that are perceived by the consumer and for the degree of novelty for the producer and for the market. The need for inclusion of new products on stage develop criteria to different classifications.

References: 

1. Алимов О. Промисловий потенціал України: напрямки ефективного розвитку/ О. Алимов, В. Ємченко// Економічний часопис ХХІ.- 2003.- №6.-23 с.
2.Зозулёв А.В., Кубышина Н.С. Маркетинг: Учеб. пособие для студентов, преподавателей ВУЗов — К., 2010. — 421 с.
3. Зозулёв А.В., Солнцев С.А. Маркетинговые исследования: Теория, методология, статистика: Учеб. пособие.-К.:Знание,2008.
4. Ілляшенко С.М. Маркетингова товарна політика: [Підруч. для студ. вищ. навч. закл.] — Суми: Унів. кн., 2005. — 232 с.
5. Кардаш В.Я. Маркетингова товарна політика: Навч.-метод. посіб. для самост. вивч. дисципліни. / В.Я.Кардаш, М.Ю.Антонченко; [Редкол.: В.Я.Кардаш (голова) та ін.]; Київ. нац. екон. ун-т ім. В.Гетьмана. — 3-є вид., допов. та перероб. — К., 2006. — 245 с.
6. Котлер Филип. Основы маркетинга / Филип Котлер, Гари Армстронг, Джон Сондерс, Вероника Вонг. – [Пер. с англ..] — 2. европ. изд. — М.; СПб.; К. : Издательский дом "Вильямс", 2006. — 943с. — ISBN 5-8459-0088-3 (рус.).
7. Кубишина Н.С. Методика розробки стратегічного набору товарів на промисловому ринку [ Електронний ресурс] / Home / Маркетинг – Режим доступу до документа:
http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Evkpi/2010/7.Mark/33_kpi_2010_7.pdf
8. Розробка і впровадження нового товару на ринок [Електронний ресурс] – Режим доступу до документа: http://www.info-library.com.ua/books-text-9579.html.

Upload article :